רהיטים למשרד צגה
יצירת קשר
צגה רהיטי משרד

מאמרים

השפעה של ריהוט משרדי על הפרודוקטיביות של העובדים

השפעה של ריהוט משרדי על הפרודוקטיביות של העובדים

ריהוט משרדי בניגוד לדעה שרווחה בעולם העסקים עד העשורים האחרונים,

הריהוט המשרדי אינו אמצעי פונקציונלי בלבד, והשפעתו חורגת הרבה מעבר לתפאורה של העבודה המשרדית.

בעקבות מחקרים שנערכו בנושא ברחבי העולם ובמשרדים ממגוון סוגים,

נמצא כי הריהוט המשרדי הוא בעל השפעה ממשית על מצב הרוח של העובדים,

ולא פחות חשוב – על הפרודוקטיביות שלהם.

ריהוט משרדי

ריהוט משרדי הוא שם כולל שניתן למגוון גדול של סוגי רהיטים שמשמשים בסביבת עבודה משרדית.

נפוץ הוא שולחנות כתיבה, שולחנות דיונים או שולחנות שרטוט, כסאות מסוגים שונים, ארונות ומדפים שונים.

סוגי הריהוט המשרדי השתנו במהלך השנים, גם בגלל השינוי באופנות עיצוב,

ההתקדמות בייצור רהיטים וההתקדמות הטכנולוגית שהביאה לשינוי משמעותי בצרכים של עובדי המשרדים.

שולחנות הכתיבה שהיו חלק חשוב ממשרדים בעבר,

הם כיום בעיקר מקום עליו מונח המחשב הנייד או מסכי מחשב מרובים.

גם לוחות שרטוט עברו לדגמים ממוחשבים ובחדרי ישיבות מעדיפים לשרבט ולשרטט על לוחות מחיקים

או על מסכי מגע ונטשו כמעט לחלוטין את כני העץ שמיועדים להצגת גיליונות נייר ואת מקרני השקפים.

לא רק שולחן וכיסא

בתקופות עתיקות, משרד היה חדר עבודה בבתים של בני המעמד הגבוה,

שהיו בעלי אדמות ונדרשו לנהל עובדים וכספים.

בתחילת המאה ה-19 כבשה המהפכה התעשייתית את עולם העבודה והעסקים הרבים שהחלו לפעול,

דרשו משרדים לניהול הפעילות. הריהוט המשרדי

בתחילת דרכו, היה ריהוט שעוצב במטרה להיות עמיד ויציב ולמלא תפקיד מסוים.

רק לקראת סוף המאה ה-19, העזו לעצב משרדים נוחים ואת כסאות העץ הקשיחים החליפו כסאות מרופדים,

שעוצבו כדי להתאים לישיבה ממושכת של העובדים.

בערך באותה התקופה החלו גם לעצב ריהוט משרדי יוקרתי בהתאם לאופנות המשתנות,

בהתאם לחומרים ולפלטות הצבעים הפופולריות.

ריהוט משרדי בימינו משלב היטב את כל התכונות: הוא עמיד, שימושי, מעוצב ונוח לשימוש.

מה לריהוט ולפרודוקטיביות?

בניגוד לאמונות עתיקות, על פיהן יש לשמור על עובדים במצב עירני ומתוח תמידית,

כדי להבטיח עבודה איכותית ותפוקה מספקת. כיום, לאחר שפע של בדיקות ומחקרים,

ידוע כי עובדים מרוצים הם העובדים הטובים ביותר

ולשם כך, מקפידים היום על ריהוט משרדי שמעוצב ככך שהוא משלב ארגונומיה,

לבריאות השרירים והמפרקים בעת ישיבה ממושכת ונוחות, שתאפשר לעובדים לעבוד ברוגע ולהתמקד במשימה שבפניהם.

ריהוט משרדי מעוצב בחוכמה מאפשר גם שמירה על סדר ועל ארגון בסביבת העבודה

וישנם מעצבים שמציגים עיצובים שמטרתם לעודד יצירתיות והשראה,

לאפשר שיתוף פעולה פורה והתוספת החדשה ביותר שניתן לזהות בעמודיו של הקטלוג,

היא התאמת הציוד המשרדי למגמת הבריאות הנוכחית,

בין השאר שולחנות עבודה בעמידה או כסאות שמאפשרים מגוון של תנוחות ישיבה.

טיפים טובים לבחירת ריהוט משרדי

כדי להבטיח ריהוט משרדי בהתאמה אישית לסביבה המשרדית שלכם, כדי לאפשר לעובדים שלך מיקסום של הפרודוקטיביות שלהם.

במהלך יום העבודה חשוב לשים לב למספר נושאים:

  • אין תשובה נכונה שמתאימה לכל סוגי המשרדים, חשוב להגדיר את הצרכים והרצונות של המשרד ושל עובדיו, לפני שיוצאים לבחור ריהוט משרדי.
  • הקפידו על שולחנות וכסאות שמאפשרים עבודה ארגונומית פחות כאבים ואי נוחות מאפשרים ריכוז בעבודה.
  • שלבו אזורי עבודה מופרדים כדי לאפשר עבודה יחידנית, במקביל לאפשרויות של עבודה בצוותים ובקבוצות.
  • שלבו במשרד צמחים ויצירות אומנות כדי לעודד מחשבה יצירתית ולהפוך את המשרד לסביבה מזמינה ונוחה.
  • שתפו את העובדים בתכנון, אל תשכחו שיש דברים שמנהל לא יכול לדעת אבל עובד שמכיר את הצרכים ואת האתגרים של עבודתו המשרדית יוכל להיות יועץ שעזרתו רבת ערך.

נוספים בנושא מאמרים



עיצוב, תכנון וריהוט למשרדי הייטק

עיצוב, תכנון וריהוט למשרדי הייטק

ריהוט משרדי על פי המהות ותחום העיסוק שלהם, עיצוב משרד תדמיתי למשל יהיה שונה מעיצוב משרד הייטק. המאמר יעסוק בעיצוב משרד הייטק מודרני בעזרת ריהוט מתאים ומעקות מיוחדים ואיכותיים. כיצד מעצבים משרד הייטק? תחום ההייטק…

קרא את המאמר
עולם שלם של כסאות משרדיים - כסאות מחשב, כסאות עבודה, כסאות אורטופדיים

עולם שלם של כסאות משרדיים - כסאות מחשב, כסאות עבודה, כסאות אורטופדיים

כסאות משרדיים הם הגדרה כוללת לכל סוגי הכסאות ומערכות הישיבה לסביבת עבודה משרדית, החל מכיסאות המיועדות לעמדות עבודה כגון כסאות מחשב, דרך כסאות מנהלים המיועדים לחדרי ישיבות וחדרי הנהלה ועד לכיסאות המתנה המיועדים לקהל הלקוחות.…

קרא את המאמר
כסאות משרדיים לכבדי משקל

כסאות משרדיים לכבדי משקל

בעשורים האחרונים חל גידול משמעותי במספר הנשים והגברים המתמודדים עם השמנת יתר המובילה לבעיית משקל גוף עודף. בעיה זו, מעבר לסיכוניה הבריאותיים, מצריכה פתרונות שונים במגוון רחב של תחומי חיים, לרבות, פתרונות הושבה על גבי…

קרא את המאמר
ריהוט ארגונומי למשרד - כל מה שצריך לדעת על סביבת עבודה ארגונומית

ריהוט ארגונומי למשרד - כל מה שצריך לדעת על סביבת עבודה ארגונומית

ארגונומיה, שפירושה ביוונית הנדסת אנוש, היא תורה חשובה לכל מי ששואף לייצר סביבת עבודה שתיטיב עם עובדיו ותהיה בריאה עבורם. אחד מהמאפיינים הבולטים של ארגונומיה במשרד הוא בחירת ריהוט ארגונומי מותאם ובריא לעובדים. במאמר הבא…

קרא את המאמר
עיצוב ותכנון אופן ספייס

עיצוב ותכנון אופן ספייס

Open Space הפך בשנים האחרונות לסגנון עיצוב פופולרי במשרדים רבים. גישת עיצוב זו מאופיינת בחלל עבודה פתוח המאפשר שיתוף פעולה, תקשורת יצירתית ותחושת של קהילתיות וחיבור במקום העבודה. עם זאת, עיצוב ותכנון אופן ספייס יעיל…

קרא את המאמר
דילוג לתוכן