רהיטים למשרד צגה
יצירת קשר
צגה רהיטי משרד

מאמרים

ריהוט ארגונומי למשרד - כל מה שצריך לדעת על סביבת עבודה ארגונומית

ריהוט ארגונומי למשרד - כל מה שצריך לדעת על סביבת עבודה ארגונומית

ארגונומיה, שפירושה ביוונית הנדסת אנוש, היא תורה חשובה לכל מי ששואף לייצר סביבת עבודה שתיטיב עם עובדיו ותהיה בריאה עבורם. אחד מהמאפיינים הבולטים של ארגונומיה במשרד הוא בחירת ריהוט ארגונומי מותאם ובריא לעובדים. במאמר הבא נסביר מה חשוב לדעת על תחום זה.

מהי ארגונומיה?

כמו מילים מסובכות רבות, גם המקור של ארגונומיה מגיע מיוון, ופירושה הנדסת אנוש. במילים פשוטות יותר, הכוונה היא לאופן בו מייצרים מוצרים ותהליכים שמיטיבים עם בני האנוש ומספקים להם סביבה נעימה ופורייה. הנדסת אנוש רלוונטית לכל תחום אנושי שהוא, לרבות חיי המשרד ומה שהוא כולל בתוכו: שעות עבודה ארוכות, ריהוט משרדי וכו’.

ארגונומיה במשרד

כאשר מדברים על עבודה משרדית לא צריך לתכנן מכונות בטיחותיות לעובדים או לבוש איכותי שיספק להם הגנה ובידוד. העניין האנושי העיקרי טמון בחשיבה על שעות העבודה הארוכות של העובדים מול מסך המחשב. רובם מבלים את יום העבודה שלהם מול שולחן משרדי זה או אחר, ישובים על כיסא מנהלים בתנוחה סטטית למדי עם מינימום תנועה.
החוסר בתנועתיות ובפעילות גופנית הוא כמובן לא אידיאלי ולכן יש לבחור ריהוט משרדי שיפצה על חוסרים אלו ויעניק תמיכה מלאה שתאפשר לגוף לשבת בתנוחה נעימה ובריאה, ולשקוע בעבודת המשרד למשך כל הזמן שנדרש – כמה שעות טובות מדי יום.

הכל מתחיל בריהוט נכון

אז מהו למעשה ריהוט ארגונומי? מדובר בעיקר בריהוט שמתכוונן באופן אישי למידותיו של העובד ומאפשר לו לשבת בתנוחה בריאה מול מסך המחשב או בפגישות השונות. כך למשל, כסאות ארגונומיים מכילים מנגנוני תמיכה מתוחכמים שמסייעים לגוף כגון משענות עוקבות שמשתנות בהתאם למנח הגוף של העובד או גובה משתנה של גוף הכיסא.
ריהוט משרד ארגונומי מתקשר במרבית המקרים לכיסאות (שהם אכן אולי העניין החיוני ביותר, ומטרתם לשמור על העובדים זקופים ובגובה אופטימלי מעל הרצפה) אך אינו מסתכם רק בזה. לדוגמה גם שולחן יכול להיות ארגונומי. שולחנות כאלו יורכו מרגליים טלסקופיות שיכולות לשנות את גובה המשטח בהתאם לעובד ולפעולה אותה הוא רוצה לבצע- ישיבה מול מסך, אכילה, פגישה עם אדם אחר וכך הלאה.

אל תתפשרו על הנדסת האנוש שלכם

כאשר חושבים על ריהוט משרדי, עולה בראש ובראשונה המחשבה על הדקורטיביות שלו והאופן בו הוא ישפיע ויזואלית על החלל. אולם לא פחות מהנראות, חשובה הנוחות והפרקטיות של הרהיטים. כמה הם מאפשרים לעובדים לעשות את עבודתם בנעימים וללא כאבים ובעיות גופניות.
לכן אסור להתפשר על רהיטים עם הנדסת אנוש בעייתית, וחשוב מאוד לרכוש כיסא ארגונומי, שולחן מתכוונן וכך הלאה. תהיו בטוחים שתזכו להערכה על כך מצד העובדים שלכם, ותתוגמלו בסביבת עבודה נעימה, בריאה ופורייה מאין כמותה. כי כשהמשרד מותאם לצרכי העובד, העובד יכול לעבוד כראוי ולתת את התפוקה הרצויה.

נוספים בנושא מאמרים



מדריך לבחירת ריהוט למשרד

מדריך לבחירת ריהוט למשרד

אם אתם בדיוק מעצבים את המשרד שלכם, ביתי או מסחרי, או שאתם אנשי מקצוע שנבחרתם לעיצוב משרד על כל המשתמע מכך - אולי תוכלו להיעזר כאן במדריך המקוצר לבחירת ריהוט משרדי. המדריך ייתן לכם את…

קרא את המאמר
כל מה שרציתם לדעת על ארונות מתכת למשרד

כל מה שרציתם לדעת על ארונות מתכת למשרד

ארונות מתכת למשרד ארונות מתכת טומנים בחובם שורה ארוכה של יתרונות ובין היתר: העובדה שהודות לחומר הגלם ממנו הם עשויים ארונות מתכת יהיו חזקים ויציבים במיוחד, היכולת לנעול אותם בצורה טובה (מה שיקשה על פריצה…

קרא את המאמר
איך לייצר סביבת עבודה נעימה במשרד?

איך לייצר סביבת עבודה נעימה במשרד?

סביבת עבודה נעימה במשרד היא לא רק עניין חשוב בשביל מצב רוחם של העובדים (על אף שזה גם כמובן ערך משמעותי מאוד) אלא גם בשביל לבנות משרד איכותי ומקצועי עם תפוקה מיטבית. אבל איך מייצרים…

קרא את המאמר
איך לשמור על הריהוט המשרדי בזמן הובלה?

איך לשמור על הריהוט המשרדי בזמן הובלה?

הנכס החשוב ביותר בכל חברה הוא העובדים. הון אנושי מניב תשואה גבוהה, ולכן חשוב להשקיע בו, ובפרט ליצור עבורו סביבת עבודה מעולה. אחד המרכיבים החשובים בסביבת העבודה הוא הריהוט המשרדי, ובהתאם ניתן לראות בשנים האחרונות…

קרא את המאמר
ריהוט משרדי לסטודנטים

ריהוט משרדי לסטודנטים

הכיסא, השולחן והתנאים שבהם סטודנטים יושבים כדי לכתוב עבודות ולהכין מטלות משפיעים בצורה דרמטית על הציונים ועל ההנאה שלהם מהלימודים באקדמיה. אז איך בוחרים את הריהוט המשרדי הכי מתאים וכמה זה אמור לעלות? הנה כל…

קרא את המאמר
דילוג לתוכן