רהיטים למשרד צגה
יצירת קשר
צגה רהיטי משרד

מאמרים

ריהוט ארגונומי למשרד - כל מה שצריך לדעת על סביבת עבודה ארגונומית

ריהוט ארגונומי למשרד - כל מה שצריך לדעת על סביבת עבודה ארגונומית

ארגונומיה, שפירושה ביוונית הנדסת אנוש, היא תורה חשובה לכל מי ששואף לייצר סביבת עבודה שתיטיב עם עובדיו ותהיה בריאה עבורם. אחד מהמאפיינים הבולטים של ארגונומיה במשרד הוא בחירת ריהוט ארגונומי מותאם ובריא לעובדים. במאמר הבא נסביר מה חשוב לדעת על תחום זה.

מהי ארגונומיה?

כמו מילים מסובכות רבות, גם המקור של ארגונומיה מגיע מיוון, ופירושה הנדסת אנוש. במילים פשוטות יותר, הכוונה היא לאופן בו מייצרים מוצרים ותהליכים שמיטיבים עם בני האנוש ומספקים להם סביבה נעימה ופורייה. הנדסת אנוש רלוונטית לכל תחום אנושי שהוא, לרבות חיי המשרד ומה שהוא כולל בתוכו: שעות עבודה ארוכות, ריהוט משרדי וכו'.

ארגונומיה במשרד

כאשר מדברים על עבודה משרדית לא צריך לתכנן מכונות בטיחותיות לעובדים או לבוש איכותי שיספק להם הגנה ובידוד. העניין האנושי העיקרי טמון בחשיבה על שעות העבודה הארוכות של העובדים מול מסך המחשב. רובם מבלים את יום העבודה שלהם מול שולחן משרדי זה או אחר, ישובים על כיסא מנהלים בתנוחה סטטית למדי עם מינימום תנועה.
החוסר בתנועתיות ובפעילות גופנית הוא כמובן לא אידיאלי ולכן יש לבחור ריהוט משרדי שיפצה על חוסרים אלו ויעניק תמיכה מלאה שתאפשר לגוף לשבת בתנוחה נעימה ובריאה, ולשקוע בעבודת המשרד למשך כל הזמן שנדרש – כמה שעות טובות מדי יום.

הכל מתחיל בריהוט נכון

אז מהו למעשה ריהוט ארגונומי? מדובר בעיקר בריהוט שמתכוונן באופן אישי למידותיו של העובד ומאפשר לו לשבת בתנוחה בריאה מול מסך המחשב או בפגישות השונות. כך למשל, כסאות ארגונומיים מכילים מנגנוני תמיכה מתוחכמים שמסייעים לגוף כגון משענות עוקבות שמשתנות בהתאם למנח הגוף של העובד או גובה משתנה של גוף הכיסא.
ריהוט משרד ארגונומי מתקשר במרבית המקרים לכיסאות (שהם אכן אולי העניין החיוני ביותר, ומטרתם לשמור על העובדים זקופים ובגובה אופטימלי מעל הרצפה) אך אינו מסתכם רק בזה. לדוגמה גם שולחן יכול להיות ארגונומי. שולחנות כאלו יורכו מרגליים טלסקופיות שיכולות לשנות את גובה המשטח בהתאם לעובד ולפעולה אותה הוא רוצה לבצע- ישיבה מול מסך, אכילה, פגישה עם אדם אחר וכך הלאה.

אל תתפשרו על הנדסת האנוש שלכם

כאשר חושבים על ריהוט משרדי, עולה בראש ובראשונה המחשבה על הדקורטיביות שלו והאופן בו הוא ישפיע ויזואלית על החלל. אולם לא פחות מהנראות, חשובה הנוחות והפרקטיות של הרהיטים. כמה הם מאפשרים לעובדים לעשות את עבודתם בנעימים וללא כאבים ובעיות גופניות.
לכן אסור להתפשר על רהיטים עם הנדסת אנוש בעייתית, וחשוב מאוד לרכוש כיסא ארגונומי, שולחן מתכוונן וכך הלאה. תהיו בטוחים שתזכו להערכה על כך מצד העובדים שלכם, ותתוגמלו בסביבת עבודה נעימה, בריאה ופורייה מאין כמותה. כי כשהמשרד מותאם לצרכי העובד, העובד יכול לעבוד כראוי ולתת את התפוקה הרצויה.

נוספים בנושא מאמרים



מהן עמדות טלמרקטינג למשרד?

מהן עמדות טלמרקטינג למשרד?

עמדות טלמרקטינג היו (כמעט) מאז ומעולם עמדות חיוניות למשרדים השונים אשר מנהלים שיחות רבות ומגוונות במהלך היום יום, בין אם אלו הן שיחות מכירה, שיחות שירות, תמיכה ובכלל. לעמדות אלו יתרונות רבים ומגוונים אודות חלקם…

קרא את המאמר
עיצוב, תכנון וריהוט למשרדי הייטק

עיצוב, תכנון וריהוט למשרדי הייטק

משרדים מעצבים על פי המהות ותחום העיסוק שלהם, ולכן עיצוב משרד תדמיתי למשל יהיה שונה מעיצוב משרד הייטק. המאמר יעסוק בעיצוב משרד הייטק מודרני בעזרת ריהוט מתאים ומעקות מיוחדים ואיכותיים. כיצד מעצבים משרד הייטק? תחום…

קרא את המאמר
שולחנות כתיבה לסטודנטים - כיצד לבחור את השולחן הנכון?

שולחנות כתיבה לסטודנטים - כיצד לבחור את השולחן הנכון?

כלי עבודה משמעותי של הסטודנטים, לצד היכולת לקבוע עם הם לומדים בנוחות המקסימאלית, הוא שולחן סטודנט, באמצעותו הם מעבירים שעות לימוד רבות ככל הנדרש. אין ספק כי כל סטודנט יבחר לעצמו שולחן סטודנט בהתאמה מלאה…

קרא את המאמר
כל מה שרציתם לדעת על מדפים מודולריים

כל מה שרציתם לדעת על מדפים מודולריים

מדפים מודולריים למשרד בימינו, מדפים מודולריים הם משהו שאי אפשר בלעדיו. במיוחד בעולם מהיר ומשתנה ללא הרף. הם משמשים כדרך לשמור על מראה המשרד שלך מודרני ומסוגנן. מדף מודולרי יכול להיות חוסך מקום נהדר למשרד,…

קרא את המאמר
כך תבחרו נכון ריהוט משרדי לחדר מנהלים

כך תבחרו נכון ריהוט משרדי לחדר מנהלים

משפצים או משדרגים את סביבת העבודה המשרדית? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא מספר טיפים מעולים לבחירת ריהוט משרדי לחדרי מנהלים. אביזרי ריהוט למשרד המנהל חדרי מנהלים בסביבת העבודה המשרדית הם חדרי עבודה מרווחים ביחס לחדרי העבודה…

קרא את המאמר
דילוג לתוכן